Philippe Suchard begon chocolade te produceren in zijn geboortestad Serrieres bij Neuchâtel.
Het geboortejaar van MILKA.
Inschrijving van het merk in het handelsregister van het “Keizerlijk Agentschap voor Patenten” in Berlijn. De naam is een samenvoeging van de belangrijkste ingrediënten, melk en cacao. Sinds het begin is de verpakking paars.
1909 werd milka voor de eerste keer in oostenrijk geproduceerd en verkocht.
1909 werd milka voor de eerste keer in oostenrijk geproduceerd en verkocht.
De vraag groeit.
Milka's populariteit neemt steeds meer toe. In 1913 produceerde de fabriek in Lörrach 18 keer meer chocolade dan in 1880.
Het Milka logo is nu groter en goudkleurig.
Milka lanceert seizoenproducten.
Nieuwe verpakking!
De Milka-verpakking verandert weer: het logo is nu wit, de achtergrond is paars.
Het milka-logo wordt een geregistreerd merk.
Officieel lila
Lila wordt de officiële merkkleur.
In 1972 werd de MILKA koe gecreëerd en in 1973 wordt ze de centrale figuur voor elke MILKA reclame.
Milka groeit verder!
Sinds 1977 zijn de repen ook verkrijgbaar in grote repen van 200g en nog grotere repen van 300g.
Milka lanceert nieuwe merken.
Nussini en de Lila Pause maken nu deel uit van het Milka-assortiment.
Milka is er nu ook in hartvorm.
Milkas nieuwe look!
Het MILKA logo, de MILKA koe en het Alpenlandschap domineren op de verpakking.
Milka wordt skisponsor
hier: Alpen, Zwitserland: De opblaasbare Milka-koe verschijnt voor het eerst op de FIS Alpin Cup in Lienz. Dat maakte Milka tot een van de bekendste sportsponsors.
De MILKA koe viert zijn 25e verjaardag.
MILKA wordt 100 jaar.
De MILKA koe viert haar 30 jaar.
Milka helpt u milieuvriendelijker te worden.
Milka is nu verkrijgbaar in de milieuvriendelijke flowpack, zonder aluminiumfolie.
De nieuwe campagneslogan wordt gelanceerd: Durf teder te zijn.
MILKA verkent nieuwe categorieën. Vanaf nu kun je de tedere MILKA chocolade terugvinden in een brede waaier van producten : koekjes, chocoladedrank, ijs en vele andere.
Milka "Teder van binnen" - de nieuwe merkhandtekening maakt duidelijk dat er in elke persoon "tederheid" zit, net als in de tedere Milka Alpenmelkchocolade.
De Milka-letters krijgen een moderne look en feel.
De Milka-tabletten zijn nu op de markt verkrijgbaar in matte folie. De nieuwe verpakking voor de tabletten laat duidelijk de verscheidenheid aan Milka-producten zien. De achterzijde met de ingrediënten en voedingswaarden in grotere letters biedt consumenten uitgebreide informatie over de producten.
Milka haalt 100% van de cacao die het merk nodig heeft voor chocolade uit het duurzaamheidsprogramma van Mondelēz International, Cocoa Life.
Milka lanceert de maak de Nieuwe Milka smaak campagne in Nederland .